Liten bildbomb på Casper

2011-09-02 | 17:49:31 | Kategori: Djur

Om man har världens sötaste katt hemma, varför inte tvinga honom att ställa upp som modell? Det gjorde jag idag och jag blev riktigt nöjd med bilderna.









Nu tänker jag berätta lite hur jag gjorde när jag fotade bilden. För vissa kanske det är väldigt uppenbart men kanske inte för andra. Jag berättar i alla fall om någon skulle vara nyfiken ^^

Jag använde mig av en gammal diabildskärm som bakgrund. Det som Casper ligger på är en bänk med fårskinn som jag snodde från min systers rum (hehe, jag hoppas hon inte har något emot det). Ljuset på bilden kommer från ett fönster som jag hade bakom mig när jag fotograferade. Sedan använde jag mig också lite av min reflexskärm för att reflektera ljuset mot Caspers ögon så att de skulle få en liten "glimt".

Något som man kan tänka på när man ska fotografera djur är att man ser till att vara i  ögonhöjd med dem, på samma "nivå". Misstaget jag gjorde i början när jag skulle fotografera djur var att jag stod rakt upp och ner, och fotade NER på t.ex. en kanin. Då såg kaninen bara ut som en liten svart lurvtuss nere på marken. 

Obs! Jag säger inte att det INTE går att fota ur fågelperspektiv också. Sådana bilder kan också blir bra, egentligen finns det väl inget om är fel. Det beror ju på vad man ska skapa för känsla i bilden :)

Behind the scenes


Jag var tvungen att använda en massa böcker under bänken för att den skulle hamna i samma höjd som bakgrunden, haha!

Kommentarer
Postat av: Neha

Vilken fin katt:D

2011-09-04 @ 23:04:18
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback