Skogsväsen

2009-12-14 | 08:53:39 | Kategori: Natur


Jag vet att eftersom det snart är jul, så borde jag lägga upp lite mer juliga bilder, men jag har verkligen nästan inga bra sådana. Faktum är att jag inte fotar så mycket under vintern, utan mest under sommaren. Så här kommer en till bild från min favoritårstid! Jag har upptäckt att bilderna blir en anig korniga och så när jag lägger upp dem, men det är väl inte så mycket att göra åt...

Det här är nog en av mina favoritbilder, och det var ett slit med att få till denna bild ska ni veta! Jag ville fota en bild som skulle få en att tänka på väsen i de djupa, norrlänska skogarna. Har jag lyckats? Ganska bra, tycker jag :)

I alla fall, det första jag behövde för att kunna fota bilden var en person som vågade vara en dag med mig och min kamera, i skogen. Min underbara kompis Patrice ställde upp, och hon fick stå ut med bitska mygg och en pladdrande Tove som tvingade henne gå barfota i våt mossa i en tunn, vit klänning. Jag hade problem med att hitta ett bra ställe i skogen, som ligger vid mina morföräldras stuga, och vi gick runt och fotade på många olika platser. Inget tycktes bli särskilt bra, men så fann vi en perfekt liten effektfull glänta i skogen. Efteråt har jag redigerat bilden i photoshop. Jag gjorde den lite mörkare, skarpare, och la till små ljusprickar ;)

Kommentarer
Postat av: Sofi

Vilken fin bild! Den är snyggt gjord. ;)

2009-12-14 @ 17:27:30
Postat av: Patrice

Det är ju lilla jag ^^

Jag tycker att det var roligt att vara ute och fota med dig....måste göra om det någon gång :D

kjam

2009-12-15 @ 09:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback