I ormens öga

2009-12-10 | 20:58:45 | Kategori: Djur

Här kommer en bild som jag fotograferat och redigerat! Visste inte riktigt vad jag skulle lägga upp för bild men det blev denna. Den är fotad för ganska länge sedan, förförra sommaren, på Skansen. Det som är kul med denna bild är att jag fotade den innan jag skaffade min så kallade ögonsten (systemkamera, min EOS 1000D), så denna bild är fotad med min enkla lilla digetalkamera som för det mesta vägrade att göra som jag ville. Men den hade sina stunder och med lite tålamod lyckades jag fota riktigt bra bilder. En av de bästa bilderna som jag fotat (enligt mig), har jag faktiskt tagit med min knaggiga digetalkamera. Jag kan lägga upp den bilden inom kort ;)

I alla fall, tillbaka till detta foto. Jag vet inte vad det är för sorts orm, men fin tycker jag att den är i alla fall. Är väldigt tacksam över att det blev en bra bild trots att jag fotade genom en tjock glasskiva. Oftast brukar också ljus speglas mot glaset och förstöra, men den här gången var det inget sådant. Det var bara att fota. Grundbilden fick dock en ganska tråkig och brun/gråaktig ton. Däremot var den kul att leka med och redigera. Det blev, som jag tycker i alla fall, ett väldigt häftigt resultat efter redigering i PS.  Jag la till lite effekt på ögat så att det skulle bli lite dramatiskt, eller hur man nu ska förklara det.


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag älskar verkligen den här bilden! Supersnyggt också med ljuseffekten på ögat =)

2009-12-13 @ 21:17:03
URL: http://vardagligttjafs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback