Jump, take a leap of faith

2010-01-23 | 18:19:49 | Kategori: Djur


Nu bjuder jag på en till bild på en fågel som jag fotat. Jag älskar att fota fåglar! Haha, jag vet inte hur många gånger jag har skrivit att jag älskar att fota olika saker, men ni ska veta att jag älskar att fota många saker, fåglar räknas med där!

Det är en trut på bilden och den är fotad sommaren 2008 på Skansen. Jag såg genast min chans när truten satt på ett tak. Detta är nämligen fotat med min gamla, enkla digetalkamera. Det här var ett sådant där udda tillfälle då den hade en bra dag och ville göra som jag ville. I alla fall, därför som jag såg min chans var för att truten var väldigt nära. Med min digetalkamera kan man nämligen i princip inte zooma något alls utan att det blir kornigt, så att fota fåglar var ju bara att glömma! Men denna trut var i perfekt läge, och jag såg en bild framför mig: fågeln, med utsräckta vingar, lyfter från taket... Ja, jag stod och väntade tills den skulle flyga iväg, och jag visste att jag bara hade en ENDA chans. Jag måste få min tröga digetalkamera att trycka av på precis rätt tidpunkt!
Min familj började bli otåliga och ropade åt mig att komma. Men envis som jag är stod jag kvar och vågade inte släppa blicken från truten.
Den lyfte till slut och jag knäppte av, och det var i precis rätt tidpunkt! Jag hoppade av glädje efter att jag fotat bilden, det är sant xD Nu, senare, är jag bara sådär nöjd med bilden. Jag har redigerat den lite för att göra den skarpare och med lite mer färg, och jag har klippt bort taket som kom med på bilden. Det sorliga är att den också är smått kornig, eftersom min gamla digetalkamera inte var så... bra, som sagt. Men visst är det en ändå en häftig bild? Truten som breder ut sina vingar!

Kommentarer
Postat av: Ida

Wow, vilken häftig bild! Först tyckte jag nästan att fågeln såg dataanimerad ut, fåglar brukar ju vanligtvis inte vara så schnygga :P Top Model nästa?

2010-01-23 @ 19:09:01
URL: http://vardagligttjafs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback