En råtta!?

2010-10-02 | 18:06:43 | Kategori: Djur


En råtta kan väcka olika reaktioner hos olika människor. Många tänker kanske på ett äckligt djur med äcklig svans. Själv tänker jag på en intelligent och trogen liten varelse med mjuk päls. Jag älskar råttor, de är otroliga husdjur! Jag har haft tre stycken råttor och det är något jag aldrig kommer att glömma. Från början när jag köpte mina första två råttor tänkte jag att de ungefär skulle vara som vanliga gnagare, men mina råttor förvånade mig snabbt. De var otroligt smarta och de visade en tillgivenhet som jag inte sett tidigare hos gnagare. Jag kunde lära dem trick och jag kunde ha dem lösa i mitt rum. En av mina råttor klättrade upp längs mitt ben (när jag stod upp!) och ända upp till min axel när hon ville ha min uppmärksamhet eller när hon bara ville gosa på axeln. De älskade att sitta på axeln och se ut över rummet. Det hände vissa dagar att jag glömde luckan öppen till buren, och man kan ju tänka sig att de små djuren kunde ta vägen vart som helst, men när jag kom hem brukade de ligga i min soffa och sova eller så hade de snällt klättrat tillbaka in i buren för att vänta på mig (däremot brukade de lämna efter ett sig mindre kaos i mitt rum, till exempel välta blomkrukor). Det roliga med dem att de hade så olika personligheter. En av mina råttor var väldigt lat, matglad och lite klumpig, medan en annan jämt sprang runt och ville lära sig nya tricks, min tredje var väldigt tillgiven och hon tog jag till och med ut på gräsmattan ibland (men jag hade så klart uppsikt över henne). Den råttan ni ser på bilden är den tredje, Russin :)

Nu är så klart inte alla råttor så som jag beskriver dem, alla har olika personligheter och de blir inte tama av sig själva, man måste lägga ner väldigt mycket tid.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

sv: haha precis! Ät upp det du har köpt liksom, tänk på de svältande barnen i Afrika, på riktigt!

2010-10-04 @ 00:18:56
URL: http://gabsj.blogg.se/
Postat av: Mojja

Naw lilla Russin! <3

Jag tyckte om dina råttor, de var söta och helt enkelt underbara! ^^,

2010-10-04 @ 10:34:47
URL: http://fierflies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback