Äppelblom

2012-05-31 | 00:15:24 | Kategori: Natur
Här kommer ytterligare två bilder från Gotland! De här bilderna provade jag att redigera på ett sätt som jag inte testat förut. Jag provade nämligen att använda en så kallad photoshop action. Hm... hur ska jag nu förklara vad en photoshop action är? Det är som en fil med en färdig redigering man kan ladda ner från internet till photoshop. Du behöver alltså inte göra redigeringen själv, utan när du väl laddat hem en action och väljer att använda den gör allting sig själv. Det går fort och det finns otroligt många olika actions som man kan hitta, bland annat på denna hemsida. Man kan också göra egna actions i photoshop. 

Till de här bilderna har jag i alla fall använt en action som gav bilderna en mer ljusrosa och romantisk känsla. Jag tycker det blev bra men jag fick ändra lite småsaker efterhand.

Om du vill läsa mer om hur man laddar ner och använder photoshop actions klicka här!



Slutartid 1/125
Bländare f/13
ISO 100





Kommentarer
Postat av: Neha

Fina bilder:D

2012-06-02 @ 20:59:34
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback